رستاخیز فرعون جدید دنیای تناسب اندام از مصر؛ بدنسازی که با جمع‌آوری زباله‌ها به رویایش می‌رسد!

علی الشرکاوی، بدنساز مصری، که برای تأمین هزینه‌های بدنسازی خود، زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند.
کدخبر (204985) | 17 تیر 1402 | ساعت 18:25
2 322
رستاخیز فرعون جدید دنیای تناسب اندام از مصر؛ بدنسازی که با جمع‌آوری زباله‌ها به رویایش می‌رسد!
علی الشرکاوی، بدنساز مصری، که برای تأمین هزینه‌های بدنسازی خود، زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، دنیای بدنسازی تاکنون ورزشکاران مختلفی را از کشورهای متفاوت به خود دیده که در این میان، بدنسازان مصری جایگاهی خوبی در مسابقات مختلف از جمله مستر المپیا برای خود به‌دست آورده‌اند. طی چند دهه گذشته، بدنسازان مصری به افتخارات مهمی در عرصه بین‌المللی دست پیدا کرده‌اند که احتمالاً بیگ رامی، یا همان ممدوح محمد حسن السبيعي، بزرگ‌ترین آن‌ها بوده است؛ ورزشکاری که موفق شد در سال‌های 2020 و 2021 به قهرمانی مستر المپیا برسد و نامش را در تاریخ این ورزش ثبت کند.

بدنسازان مصری در مستر المپیا

در حال حاضر، بدنساز سرشناس دیگری به نام حسن مصطفی هم در عرصه مسابقات جهانی می‌درخشد و در تلاش است جای بیگ رامی در مستر المپیا پر کند. پیش از این، دو بدنساز نامی مصری نیز بدنسازان دیگری از کشور فراعنه پا به عرصه این ورزش گذاشته بودند. رستاخیز فرعون جدید دنیای تناسب اندام از مصر؛ بدنسازی که با جمع‌آوری زباله‌ها به رویایش می‌رسد! 05شاید مهم‌ترین و البته نادیده‌ گرفته‌ شده‌ترین آن‌ها، محمد المکاوی بود که در دهه 80 میلادی در چندین دوره مسابقات مستر المپیا شرکت کرد و در سال 1984، پس از لی هنی در رده دوم قرار گرفت. از او به‌عنوان بدنسازی یاد می‌شود که در عنصر زیبایی‌شناختی، بهترین در تمام تاریخ بود. او یکی از بزرگ‌ترین بدنسازان تمام دوران و در کنار لی هنی، فرانک کلمبو و فرانک زین نامش را قرار داده است. محمد در طول یک دوران حرفه‌ای بسیار موفق، در مسابقات متعددی پیروز شد و بالاترین نشان ورزشی مصر را دریافت کرد. در کنار بیگ رامی، حسن مصطفی و محمد المکاوی می‌توان از بدنسازان مصری بزرگ دیگری همچون اسلام المصری، ابراهیم سامی فهیم و مصطفی اسماعیل و البته ناصر السنباطی نام برد که از پدری مصری و مادر صرب متولد شده بود. حالا یک بدنساز مصری دیگر اما با شرایط متفاوت به‌دنبال رویاهای خود در این ورزش است.

علی الشرکاوی و تلاش در بدنسازی

علی الشرکاوی، بدنساز دارای رنکینگ ملی مصر است که صبح‌ها زمان خود را صرف جمع‌آوری زباله برای تأمین هزینه‌های زندگی ورزشی خود می‌کند و عصرها به‌سراغ تمرینات بدنسازی می‌رود. رستاخیز فرعون جدید دنیای تناسب اندام از مصر؛ بدنسازی که با جمع‌آوری زباله‌ها به رویایش می‌رسد! رستاخیز فرعون جدید دنیای تناسب اندام از مصر؛ بدنسازی که با جمع‌آوری زباله‌ها به رویایش می‌رسد!رستاخیز فرعون جدید دنیای تناسب اندام از مصر؛ بدنسازی که با جمع‌آوری زباله‌ها به رویایش می‌رسد!اگرچه او جوایزی از جمله دو مدال برنز در مسابقات قهرمانی ملی کسب کرده، اما نتوانسته مانند بسیاری دیگر از ورزشکاران مصری که ورزش‌های انفرادی انجام می‌دهند، بودجه دولتی یا حمایت خارجی را به‌دست آورد. در عوض، او با گاری اسبی خود دور تا دور شهر غریبا، زادگاهش در دلتای رود نیل، برای جمع‌آوری و بازیافت زباله می‌چرخد و روزانه 6.59 دلار درآمد دارد. الشرکاوی به رویترز می‌گوید که ای کاش گزینه‌های بهتری وجود داشت. او نتوانسته برای حرفه بدنسازی‌اش حمایت دولتی پیدا کند و می‌گوید بیشتر بودجه برای ورزش‌های تیمی بزرگتر مانند فوتبال استفاده می‌شود. رستاخیز فرعون جدید دنیای تناسب اندام از مصر؛ بدنسازی که با جمع‌آوری زباله‌ها به رویایش می‌رسد!او علی‌رغم محدودیت‌هایی که در رژیم تمرینی خود دارد، از بیگ رامی، بدنساز مشهور مصری که در سال‌های 2020 و 2021 عنوان مستر المپیا را به‌دست آورد، الهام می‌گیرد. مصطفی التمیمی، مربی وی می‌گوید که الشرکاوی بلافاصله پس از شروع تمرینات توانسته مسیر موفقیت خود را پیدا کند.

او به‌دنبال شرکت در مسابقات قهرمانی بین‌المللی است اما در حرفه بدنسازی، برای تأمین تغذیه مناسب، به حمایت و بودجه نیاز است.

رستاخیز فرعون جدید دنیای تناسب اندام از مصر؛ بدنسازی که با جمع‌آوری زباله‌ها به رویایش می‌رسد! آخرین اخبار بدنسازی

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
ایشالا موفق بشه. ولی بدنی نداره
کاربر سایت
04 شهریور 1402
🤣🤣🤣ناموسا این چه سمی بود
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...